0
02188400359

۱۰ دلیل برای یاد گرفتن زبان پایتون

python

آماده باشید تا عاشق زبان پایتون شوید!!

آماده باشید تا عاشق زبان پایتون شوید!!

ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود افراد، پایتون را به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی خود انتخاب کنند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1.  محبوبیت زبان پایتون و کسب درآمد زیاد از طریق آن
  2.  استفاده از زبان پایتون در علم داده
  3.  اسکریپت و اتوماسیون در پایتون
  4. استفاده از پایتون برای داده‌های بزرگ
  5. پشتیبانی پایتون از تست (Testing)
  6.  گرافیک کامپیوتری در پایتون
  7.  استفاده از پایتون در هوش مصنوعی
  8.  استفاده از پایتون در توسعه وب
  9.  سازگار و قابل انتقال بودن
  10.  سادگی و یادگیری آسان

 

اگر قصد یاد گرفتن پایتون را دارید و می‌خواهید مهارت‌های مرتبط با آن را بیاموزید؛ اکنون زمان مناسبی برای شروع است. زبان برنامه‌نویسی پایتون یک زبان جدید و نوظهور است و هنوز بازار کار آن در کشورهای مختلف اشباع نشده است. در چنین شرایطی، شما به عنوان یک متخصص زبان پایتون می‌توانید به راحتی شغل پیدا کرده و درآمد زیادی کسب کنید.

 

۱۰- سادگی و یادگیری آسان

پایتون، زبانی بسیار آسان و ساده است. این زبان بسیار قدرتمند و نزدیک به زبان انگلیسی است.

چه چیزی باعث سادگی زبان پایتون می‌شود؟

  • آزاد و اوپن سورس (open source) بودن
  • سطح بالا بودن
  • زبان مفسر (زبانی که اغلب دستورات آن بدون نیاز به کامپایل کردن، توسط مفسر اجرا می‌شود)
  • اجتماع بزرگی از کاربران

۹- سازگار و قابل انتقال بودن

ویژگی‌های انعطاف‌پذیری و قابل انتقال بودن زبان پایتون به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از این زبان در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. پایتون توسط اکثر پلتفرم‌های موجود در صنعت، پشتیبانی می‌شود. این زبان روی ویندوز، لینوکس، مکینتاش، سولاریس و… قابل دستیابی است.

۸- توسعه وب

پایتون، دارای مجموعه‌ای از فریم‌ورک‌ها برای توسعه وبسایت‌ است. فریم‌ورک‌های محبوب پایتون عبارتند از: Django، Flask، Pylons و… . این فریم‌ورک‌ها به شما کمک می‌کنند تا اسکریپت‌ها و کدهای خود را سریع‌تر و آسان‌تر بنویسید. اصلی‌ترین دلیلی که این فریم‌ورک‌ها به زبان پایتون نوشته شده‌اند این است که کدهای آن خیلی سریع‌تر و پایدارتر هستند.

همچنین می‌توانید سایر صفحات وب که با فریم‌ورک‌های پایتون نوشته شده‌اند را بررسی کرده و از جزئیات به کار رفته در آنها استفاده کنید. سایت‌هایی مثل اینستاگرام، bit bucket و pinterest از این فریم‌ورک‌ها ساخته شده اند.

۷- هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) یک پیشرفت بزرگ در دنیای تکنولوژی است. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید یک ماشین را مطابق مغز انسان با قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری طراحی کنید.

علاوه بر این، کتابخانه‎هایی مانند Keras و TensorFlow قابلیت یادگیری را به ماشین اضافه می‌کنند. با استفاده از این کتابخانه‌ها و بدون اینکه برنامه‎نویسی دقیقی انجام شده باشد، ماشین‌ها قدرت یادگیری پیدا می‎کنند. همچنین کتابخانه‎ایی مانند openCV وجود دارد که به دید کامپیوتر یا تشخیص تصویر کمک می‎کند.

۶- گرافیک کامپیوتری

پایتون معمولا در پروژه‌های بزرگ، کوچک، آنلاین یا آفلاین به کار می‌رود. از پایتون برای ساخت رابط کاربری گرافیکی (GUI) و برنامه‎های دسکتاپ استفاده می‌شود. برای این کار از کتابخانه Tkinter استفاده می‌کنیم تا راهی سریع و آسان برای ایجاد برنامه‎های کاربردی فراهم شود.

این کتابخانه در توسعه بازی‌ها نیز استفاده می‌شود. همچنین می‎توانید با استفاده از آن، منطق استفاده از ماژول “pygame” که در دستگاه‌های اندروید اجرا می‌شوند را بنویسید.

۵- فریم‌ورک تست

زبان پایتون برای تست کردن و راستی آزمایی تولیدات کمپانی‌ها بسیار مفید است. پایتون، فریم‌ورک‌هایی برای تست کردن برنامه‌ها دارد که با استفاده از این فریم‌ورک‌ها می‌توان نرم‌افزارها را دیباگ کرد. کمک گرفتن از زبان پایتون، سریع‌ترین راهی است که می‌تواند به رفع باگ برنامه‌ها منتهی شود. این زبان دارای تعداد زیادی ابزار و ماژول برای راحت‌تر کردن برنامه‌نویسی است. Selenium و Splinter دو نمونه از این ماژول‌ها هستند.

همچنین زبان پایتون، تست کردن بین پلتفرم‌ها و مرورگرها را از طریق فریم‎ورک های PyTest و Robot Framework ممکن می‌کند. تست کردن و راستی آزمایی، یک کار بسیار حساس و دقیق است و زبان پایتون سرعت این کار حساس را بیشتر می‌کند. بر اساس این دلایل، هر تست کننده نرم‌افزار قطعا باید از پایتون استفاده کند.

۴- استفاده از پایتون برای داده‌های بزرگ

پایتون بسیاری از مشکلات داده‌ها را برطرف می‌کند. می‌توانید از Hadoop در پایتون برای محاسبات موازی استفاده کنید. شما در پایتون یک کتابخانه به نام “Pydoop” دارید و می‎توانید یک برنامه MapReduce را در پایتون بنویسید و اطلاعات موجود در دسته HDFS را پردازش کنید.

کتابخانه‌های دیگری مثل “Dask” و “Pyspark” برای پردازش داده‌های بزرگ وجود دارد. بنابراین، پایتون به شکل گسترده‌ای برای داده‌های بزرگ استفاده می‌شود زیرا به راحتی می‌تواند آنها را پردازش کند.

۳- اسکریپت و اتوماسیون

بیشتر افراد فکر می‌کنند پایتون فقط یک زبان برنامه‌نویسی است. اما در حقیقت این زبان به عنوان یک زبان اسکریپتی نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. در زبان اسکریپتی:

کد به صورت اسکریپت نوشته و اجرا می‌شود.
ماشین، کد را خوانده و تفسیر می‌کند.
خطاهای احتمالی در زمان اجرا بررسی می‌شود.
هنگامی که یک کد بررسی می‌شود، می‌توان از آن چندین بار استفاده کرد. بنابراین، با استفاده از اتوماسیون می‌توانید وظایف خاصی را در برنامه انجام دهید.

۲- علم داده

پایتون، زبان اصلی بسیاری از متخصصین داده است. سال‌ها محققان از زبان MATLAB برای تحقیقات علمی استفاده می‌کردند. اما همه آنها پس از انتشار موتورهای عددی پایتون (numerical engines) مانند “Pandas” و “Numpy” زبان مورد استفاده خود را به پایتون تغییر دادند.

پایتون، همچنین با ماتریس‌ها و جداول و داده‎های آماری نیز سروکار دارد و با استفاده از کتابخانه‌های مشهوری مانند “Matplotlib” و “Seaborn” آنها را به تصویر می‌کشد.

۱- محبوبیت پایتون و کسب درآمد بالا

متخصصین پایتون یکی از بالاترین درآمدها را در صنعت IT دارند. میانگین حقوق و دستمزد یک توسعه‌دهنده پایتون در ایلات متحده آمریکا، حدود ۱۱۶ هزار دلار در سال است.

 

مرکز مهارت آموزی فرهنگ مانا، بهترین دوره های برنامه نویسی پایتون را با تدریس اساتید متخصص ارائه می نماید. با ما همراه باشید.

نمونه

نمونه اجرا شده توسط مهارت آموز نمونه دوره پیشرفته پایتون با تدریس استاد حمیدرضا رضا را در فیلم زیر مشاهده نمایید:

https://aparat.com/v/xksSn

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Translate »